Francis de Nijs-van Marle

Raadslid, DOP
francisdenijs@ziggo.nl

Algemeen

Sinds 1991 ben ik woonachtig in Heerhugowaard waarvan de laatste 18 jaar in Zuidwijk, getrouwd en moeder van 3 (inmiddels volwassen) kinderen.

Ik ben werkzaam in de zorg en mijn kennis ligt dan ook hier (o.a. jeugdzorg, passend onderwijs, ouderenzorg, eenzaamheid, armoede en gezondheid hebben mijn aandacht).

Verder zet ik mij al meer dan 30 jaar in als vrijwilliger, o.a. voorzitter bestuur, jeugdcommissie, trainer/coach, helpen bij het opzetten van de kangoeroeclub etc. bij de sportvereniging. Collectante en coordinator van de brandwondenstichting, organiseren van nascholingen voor de 1e lijn en sinds vorig jaar vrijwilliger bij Home-start in Heerhugowaard.

Mijn nieuwste uitdaging is om als raadslid mee te denken in oplossingen bij diverse vraagstukken in de plaatselijk politiek die belangrijk zijn voor onze inwoners en bijdragen aan een gezond, evenwichtig en sociale leefomgeving waar iedereen mee telt.

Nevenfuncties

2005-heden: praktijkassistente in huisartsenpraktijk

2009-heden: lid WDPA van DOKh (onbezoldigd) en intervisiebegeleider

2017-heden: vrijwilliger Home-start (onbezoldigd)